• Kezdőlap
  • Te is pilóta vagy?
  • Rólunk
  • 10 pont
  • AOPA
  • Facebook
Kezdőlap > 10 pont

Főmenü

  • Kezdőlap
  • SafeFlyer Cikkek
  • Esettanulmányok
  • Soha többé: túlélők tollából
  • Repülésbiztonsági kiadványok
  • Repülésbiztonsági előadások
  • Videók
  • Pilóta segédletek
  • Pilóta humor
  • Üzleti szemle
  • Tesztek Pilótáknak

Ajánló

  • Új Repülési Terv Nyomtatvány November 15-től
  • A tél láthatatlan ellensége: Szénmonoxid a kabinban
  • Jegesedés a gyakorlatban
  • Téli üzem ellenörzőlistája a kisgépes repülésben

Te ki vagy?

Milyen repülési tapasztalat a legjelllemzőbb rád?
 



10 pont

Szeretnénk, ha...

1. minden magyar PPL pilóta repülési tervvel repülne és transzpondert kapcsolna

2. minden magyar PPL pilóta megnézné a meteort és a NOTAM-ot repülés előtt

3. minden magyar PPL pilóta tudna elemi navigációval repülni

4. minden magyar PPL pilóta képes lenne CTR-ben repülni

5. minden repterünkön angolul fóniázna az AFIS

6. a magyar motoros gépek legalább 75 %-a legális papírokkal és biztosítással (minden ülésre!) repülne

7. minden PPL pilótánk magabiztosan léphetné át a FIR határt

8. nem hullana a haja egyetlen Boeing pilótánknak se a hármashatárhegyi siklóernyők TMA sértése miatt

9. a reptérfegyelem nem abból állna, hogy kiküldjük az újoncokat esőben csikket szedni a felszállópályán

10. senki nem könyvelne PIC időt jobb ülésben

...vagyis, ha egyszer végre nem lennénk "szittya magyarok" a levegőben is.

 

Facebook Fórum

Emlékeztető

30 fok alatt

Kerüld a 30 foknál élesebb bedöntésű fordulókat iskolakörön:

1. Az átesési sebesség 60 fokos szögnél már 40 %-al növekszik

2. A legtöbb forgalmi kör magassága nem elég egy esetleges dugóhúzó kivételére

3. A forgalmi kör nyomvonala 30 fokos fordulókra optimalizált

 

Az éles fordulókat érdemes gyakorolni, de kint a légtérben, oktatóval, legalább AGL 5-6000 láb biztonsági magassággal.

Emlékeztetőül nézd meg ezeket az ábrákat.

SafeFlyer.hu Repülésbiztonsági Szakoldal, Powered by Joomla!

valid xhtml valid css