• Kezdőlap
  • Te is pilóta vagy?
  • Rólunk
  • 10 pont
  • AOPA
  • Facebook
Kezdőlap > Pilóta humor > Aranyköpések a frekvencián

Főmenü

  • Kezdőlap
  • SafeFlyer Cikkek
  • Esettanulmányok
  • Soha többé: túlélők tollából
  • Repülésbiztonsági kiadványok
  • Repülésbiztonsági előadások
  • Videók
  • Pilóta segédletek
  • Pilóta humor
  • Üzleti szemle
  • Tesztek Pilótáknak

Ajánló

  • Új Repülési Terv Nyomtatvány November 15-től
  • A tél láthatatlan ellensége: Szénmonoxid a kabinban
  • Jegesedés a gyakorlatban
  • Téli üzem ellenörzőlistája a kisgépes repülésben

Te ki vagy?

Milyen repülési tapasztalat a legjelllemzőbb rád?
 



Aranyköpések a frekvencián

 

Nézzünk néhány jeles beszélgetést légiforgalmi irányítók és a pilóták között, amelyek ma már urbán legendaként terjednek a neten.

 

Beech Baron: "Khhmmm, ATC, megerősítést kérek, hogy a 747-es előtt gurulhatok."

ATC: "Beech Baron, csak nyugodtan, most kapott enni, nem éhes."

 

 




FIC: "AF123, mi a köteléketek másik gépének a hívójele?"

AF123: "Ööööhm, én nem kötelékben repülök."

 

FIC: "FRANCBA, EZ ESETBEN FORGALOM  HÁROM ÓRÁNÁL AZONOS MAGASSÁGON!"


 

 

Forgalmazás egy DC-10-es hosszúra sikerült leszállása után:

San Jose Torony: " American 751 heavy, fordulj jobbra gurulóra amint lehetséges. Ha már nem lehetséges, a 101-es autópálya Guadalope kijáratánál tudsz visszafordulni a repülőtérre."




Cessna: "Jones Tower, Cessna 12345"

Torony: "Cessna 12345, vételen"

Cessna: "Jones Tower, Cessna 12345, kifogyott az üzemanyagom!"

Torony: "Roger Cessna, vedd fel a legjobb siklósebességet. Van előtted megfelelő leszálló terep?"

Cessna: "Öhhhhm, én igazából a déli rámpán állok és azt szeretném tudni, hogy hol van már az üzemanyagtöltő autó?"




Torony: "Beech 12345, 14-es bal pálya szabad"

Pilóta: "Roger"

Torony: "Beech 12345, kijött a futód? Én nem látom őket!"

Pilóta: "Torony, ismételd, semmit sem hallottam mert valami sípoló szirénaszerű hang bezavart!"

Torony: "Beech, 12345, nincs kint a futód!"

Pilóta: "Mi van? Nem hallok semmit ettől a szirénától!"

Torony: "Beech, 12345, nincs kint a ...ahhhh, a francba!"




Növendék: "Oakland Ground, Cessna 1324, Sierra hangár előtt. Gurulok, VFR Stocktonba."

Ground: "Cessna 1324, gurulás engedélyezve, de azért szólj ha kiértél a repülőtér portánál."




Torony: "Mission 123, milyen jellegű problémád van?"

Pilóta: "Úgy látom bedöglött az iránytűm."

Torony: "Ühmmm, a radarjeled alapján én azt hittem, bedöglött az egész műszerfal."




Hölgy irányító válasza egy hosszú pilótaközlemény után:

"Negatív. Amikor legutóbb engedtem egy pilótának, három hétig szedhettem antibiotikumot!"




727-es pilóta: "Approach, ezzel a madárral kétezer dollárba kerül egy 360-as forduló!"

Approach: "Jó, akkor kérnék még négyezer dollárnyi fordulót, utána kapjátok el az ILS-t."




Okoskodó tornyos: "Speedbird 132, tájékoztatásul a leszállásnál a pályatengelytől enyhén balra értél földet."

Speedbird 132: "Nyugta. Tájékoztatásul az első tisztem pedig a pályatengelytől enyhén jobbra."


 


ATC: "Cessna G-ABCD, mi a szándéka?"

Cessna: "Szeretnék szakszót szerezni és műszes jogosítást"

ATC: "Úgy értem, a következő 5 percben, nem a következő 5 évben!"




ATC: "FAR1234, erősítse meg a gép típusát. Airbus 330 vagy 340?"

Airbus: "FAR1324, Airbus 340."

ATC: "Ez esetben megtennéd, hogy beindítod azt a másik két hajtóművet is, és produkálnál nekem egy 1,000 feet per minute emelkedést?"




Dánia, Billund repülőtér, ama ritka napsütéses napok egyikén:

Billund ATC: "Vitorla 82 és D5, mi a pozíciótok?"

82: "Coal Lake fölött, 6,400 láb."

D5: "Ugyanaz a pozíció és magasság."

Billund ATC unottan: "Nagyszerű. Hozhatom a légiesemény jegyzőkönyvet, vagy várjak még?"

 

 

Megjegyzés: az angol fónia nem minden esetben fordítható helyes magyar fóniára, különösen az amerikai ATC forgalmazás stílusában. Néhol kompromisszumot kötöttem, amiért elnézést kérek nagyjainktól, Farkas Vulkántól és Menráth Gábortól.

 


 

Emlékeztető

Veszélyes attitűdök

Nagyon halálos gondolatok a pilótafülkében:

- "Oda KELL érnem"
- "csak nem most fog leállni..."
- "múltkor is sikerült..."

SafeFlyer.hu Repülésbiztonsági Szakoldal, Powered by Joomla!

valid xhtml valid css